Nu är Benjamin, Bianca och Oliver Ingrossos livsmedelsbolag Mino Market redo att inta butikshyllorna.
– Det här är ett legacy-bolag, säger vd:n Daniel Warence.
Det är åtta olika pastasorter, fyra tomatkonserver och ett risottoris som lanseras i Ica-butiker runt om i landet, skriver Breakit. Men det är bara början, enligt Mino Markets vd Daniel Warence. Vd:n berättar att butikerna visat “extremt stort” intresse för produkterna. Vad prislappen för Ingrosso-pastan landar på är inte fastställt.
– Vår ambition har hela tiden varit att ta fram en pasta som alla kan äta till vardags men som också är det uppenbara valet när man ska bjuda på middag. Det rekommenderade försäljningspriset ligger i mellanprissegmentet, så någonstans mellan 25 och 30 kronor, säger Daniel Warence.
Fler matprodukter är att vänta, men Ingrosso-syskonen satsar också på att kränga köksverktyg som släpps under hösten. Enligt vd:n är Mino Market ett passionsprojekt för syskonen.
– Syskonen jobbar med allt ifrån produkterna och design till varumärket och lanseringsplan. De är verkligen inte ansiktet utåt, utan det här är ett legacy-bolag, något de vill att deras barnbarn ska ta över, säger Daniel Warence.
LÄS MER:
Mauritza Klingspor är examinerad journalist med erfarenhet från nyhetsbyråer och dagspress.