Krisande Coop satsar rejält med en ombyggd butik i Lidingö Centrum. Förhoppningen är att butiken ska bli öbornas självklara val framöver.
– Vi är väldigt glada att kunna genomföra denna satsning tillsammans med Lidingö Centrum, säger Andreas Stenman, kommersiell direktör på Coop Butiker och Stormarknader.
Coop söker desperat efter sätt att vinna tillbaka kunderna. Livsmedelskedjan har gått från att vara ett av Nordens största företag till att göra miljardförluster, vilket vi bland annat skrivit om här och här. Med en ombyggd flaggskeppsbutik i Lidingö centrum hoppas Coop att locka fler kunder i lyxområdet, skriver Lidingö Nyheter.
– Vi är väldigt glada att kunna genomföra denna satsning tillsammans med Lidingö Centrum. Det innebär att vi nu förstärker vårt erbjudande med en modern matdestination och mötesplats i toppklass för alla Lidingöbor, säger Andreas Stenman till tidningen.
I torsdags var det nypremiär. Den 1800 kvadratmeter stora butiken har fått sig ett ordentligt ansiktslyft, och byggts om enligt Coops matmarknadskoncept. Bland annat har den 30 meter långa manuella kött- och diskdisken uppgraderats och en helt ny ostbod har tillkommit.
– Det finns en efterfrågan från Lidingöborna om ett breddat erbjudande inom handel, dagligvaruhandel och service. Coops satsning är därför mycket glädjande då det innebär att vi nu erbjuder ett än mer högkvalitativt matutbud samtidigt som serviceerbjudandet utökas, säger Idha Sundén-Cullberg, ansvarig Asset Manager för Lidingö Centrum.
LÄS MER:
Har bland annat jobbat som journalist på nyhetsbyrån TT.