Kändissyskonen Bianca, Benjamin och Oliver Ingrosso startade förra året Mi-No Market. Här är allt vi än så länge vet om det hemliga matbolaget.
– Det ska verkligen bli kul att få presentera de första produkterna, säger Benjamin Ingrosso.
Syskonen Bianca, Benjamin och Oliver Ingrosso startar bolaget Mi-No Market. 2023 registrerades bolaget och sedan dess har det varit hemligthetsfullt kring vad det faktiskt kommer bli av företaget. Än så länge vet vi att det kommer röra sig om mat. Det innefattar både livsmedel och produkter kopplade till matlagning, vilket NU:se kunnat rapportera om tidigare. Enligt vd Daniel Warence kommer de sälja bland annat stekpannor och skärbrädor.
– Det är ett brett sortiment. En stor del kommer vara livsmedel kopplat till det italienska köket, säger Daniel Warence till Breakit.
Planen är att livsmedlen ska säljas i dagligvarukedjor och verktygen på den egna e-handeln. Enligt Daniel Warence kan maten komma ut i butikerna inom kort. En butik finns det också planer på längre fram.
– Vi vill främja kärleken till mat och matlagning och trycka på att det inte behöver vara svårt att laga väldigt god mat. Vi vill erbjuda kvalitativa livsmedel som gör enkla maträtter godare, men också bidra med verktyg som gör det lätt att laga maten, säger Daniel Warence.
Daniel Warence utsågs till vd i slutet av förra året. Han kom i kontakt med ingrossosyskonen via en bekant.
– Det är verkligen spännande. Det var alldeles för spännande för att säga nej. Den initiala dialogen var mer på idéstadiet, sedan har det vuxit väldigt mycket hos mig. Det gick snabbt för mig att ta beslutet, säger Daniel Warence.
Vd:n valde att avsluta rollen som operating director på Humble Group AB för att hoppa på Ingrossosyskonens satsning. I bagaget har han en lång karriär inom produktutveckling och försäljning inom dagligvaruhandeln på Orkla och Swedish Match.
“Efter en lång och gedigen urvalsprocess i vår jakt på vd till Mino föll valet på Daniel. Vi är övertygade att Daniels erfarenhet av livsmedel- och dagligvaruhandel tillsammans med vår brinnande passion för det italienska köket kommer vara en perfekt match i att etablera Mino,” skrev bolaget i ett inlägg på LinkedIn.
I en intervju med Dagens industri bekräftar Benjamin Ingrosso att lanseringen ligger nära i tid. De har nu jobbat på projektet i tre år, en process som gjort syskonen ännu mer sammansvetsade.
– Den största behållningen för mig har varit att det här företagsprojektet har fört oss syskon ännu närmare varandra. Vi har fått visa oss från våra bästa sidor. Jag har fått se min syster briljera med sina businesskunskaper och min bror briljera med sina krögarkunskaper. Och förhoppningsvis har väl jag bidragit och briljerat lite också, säger Benjamin Ingrosso.
LÄS MER:
Mauritza Klingspor är examinerad journalist med erfarenhet från nyhetsbyråer och dagspress.