Hertz krävde honom 100 000 kronor extra för lång körsträcka. Trots att Logan hade ett avtal med tillvalet fria mil hos hyrbilsföretaget.
I dag är det vanligt att hyrbilsfirmor erbjuder sina kunder ett tillval med “obegränsad körsträcka”. Även Hertz erbjuder detta, men i USA har det nu visat sig att det inte alltid verkar gälla. Ett klipp från sociala medier visar hur en chef på Hertz konfronterar kunden Logan med hot på grund av att han kört 4000 mil på en månad, men ironiskt nog hade han fria mil i avtalet.
Logan ska alltså ha kört 137 mil varje dag i en månad och exakt hur det gick till har inte avslöjats. I klippet från konfrontationen hotar Hertz-chefen med att ringa polisen ifall Logan inte betalar en avgift på drygt 100 000 kronor, uppger Carup.
– Vi skrev aldrig på något som tillät dig att köra 4 000 mil med bilen, säger Hertz-chefen.
Efter att klippet spreds på sociala medier växte en enorm kritik mot hyrbilsfirman. Hertz har därför valt att backa och ska ha tagit bort avgiften de ville att Logan skulle betala.
– Kundnöjdhet är vår högsta prioritet på Hertz, och vi beklagar verkligen den här kundens upplevelse på en av våra anläggningar. Enligt villkoren i kontraktet kommer kunden inte att faktureras för körsträckan, skriver Hertz, till The Drive.
LÄS MER: