Lidls prissänkning vinner pris

Lidl har i flera omgångar sänkt priserna på svenska matvaror. Även om det är något av en PR-kupp så har många svenska konsumenter hyllat greppet. Nu prisas Lidl för årets PR-kampanj.

Lidls återkommande prissänkningar, bland annat av svenska matvaror, har vunnit gillande bland konsumenterna. Nu hyllas greppet även bland PR-proffsen. Under Spinngalan 2024 Lidl hem storslam genom att vinna guld i kategorierna årets realtidsaktivering, årets presslansering, årets varumärkesbyggare och årets PR.
– Det här pr som gör själ för namnet. Klassiskt pr-tänk som ger stort resultat för liten peng och som dessutom gör livet lättare för landets konsumenter, skriver juryn.

Lidl kör vidare på den inslagna vägen och förlängde nyligen prissänkningen med en månad.
– Tänk att få så fina pris, för att prata om just pris och som har involverat alla medarbetare och även våra kunder. Det är en fantastisk laginsats som har lett fram till dessa erkännanden, säger Marita Wengelin, Kommunikations- och CSR-chef på Lidl Sverige.

LÄS MER: