Duon Samir och Viktor lanserar nu en podd på plattformen Make Sense Media. Podden “Sök hjälp med Samir och Viktor” kommer präglas av öppenhet och ärlighet.
– Det ska inte vara en massa jävla filter, säger Samir Badran.
Poddföretaget Make Sense Media värvar duon Samir Badran och Viktor Frisk till plattformen, skriver Breakit. Poddplattformens vd tror att podden “Sök Hjälp med Samir och Viktor” kommer fånga lyssnarnas intresse.
– Deras ärlighet och öppenhet kommer att resonera med deras fans, och vi vet att många är intresserade av att höra vilka Samir och Viktor verkligen är, säger Felicia Lagerwall, grundare av Make Sense Media.
Podden är enligt duon det mest transparenta de någonsin gjort. I en intervju med Expressen säger Samir att de kommer vara filterlösa.
– Vi har bestämt oss för att inte vara PK. Det ska liksom inte vara en massa jävla filter, säger han.
I podden ska Samir och Viktor hjälpa både lyssnarna och dem själva att få hjälp med olika problem. Succéduon var tidigare i år aktuella i Melodifestivalen med låten “Hela världen väntar”. De möttes av en kritikstorm efter framträdandet, där de anklagades för att sjunga falskt.
– Man blir ju ledsen. Om man frågar vem som helst om man har blivit retad eller någonting så tar det ju hårt på en. Och då kan man ju tänka sig att man blir uthängd av ett helt land, säger Viktor Frisk till Expressen.
Make Sense Medias grundare Felicia Lagerwall var tidigare vd för poddbolaget Perfect Day Media, kända för poddar som Alex & Sigge, Ursäkta och Fördomspodden. Make Sense Media, som startades för fem år sen, är en direkt konkurrent till Perfect Day Media.
Make Sense Media har flera stora profiler i deras portfolio. Kändisprofilerna Pernilla Wahlgren och Sofia Wistams podd Wahlgren & Wistam och Filip Hammar och Fredrik Wikingssons podd Filip & Fredriks podcast är några av de största namnen. Andra kända namn på bolagets lista är Nicole Falciani och Malin Gramer.
Bolaget uppger för Breakit att de redan i maj uppnått förra årets omsättningsmål.
– Det händer mycket hos Make Sense Media och 2024 ser ut att bli ett riktigt bra år för oss. Vi har haft en stark start på året trots en utmanande konjunktur men som också ger möjligheter när det sker förflyttningar på marknaden.
LÄS MER:
Mauritza Klingspor är examinerad journalist med erfarenhet från nyhetsbyråer och dagspress.