Nu ser det äntligen ut som att Elon Musks löfte om att öppna en Tesla restaurang och biograf håller på att bli verklighet, sju år efter att Musk för första gången nämnt projektet. Förra året beskrev Musk restaurangen som en plats där “Grease möter Jetsons med Supercharging”.
Sajten Techcrunch rapporterar att Tesla nu publicerat en jobbannons för en “Tesla Diner Experience Specialist” i Los Angeles. Enligt jobbannonsen på Linkedin innebär rollen bland annat att man ska hantera en drive-in biograf, förbereda och testa verksamheten inför öppning, sälja kringprodukter samt att samarbeta med en restaurangchef för att utveckla och lansera menyer.
Tesla har sedan tidigare varumärkesskyddat sitt varumärke, inklusive Teslaloggan, ordet Tesla och en logotyp med bokstaven “T” inom restaurangbranschen.
Techcrunch skriver att Teslas restaurang och biograf kommer att hamna mitt på populära Santa Monica Boulevard i Los Angeles. En drönarvideo över byggplatsen avslöjar dessutom att det ser ut att bli en tvåvåningsrestaurang.
Enligt byggplaner som skickas in till lokala myndigheter kommer Teslas restaurang att vara öppen dygnet runt, medan de två utomhusbiograferna ska vara igång från klockan 07:00 på morgonen till klockan 23:00 på kvällen. Dessutom ska det byggas över 30 Tesla Supercharger-stationer i anslutning till restaurangen.
LÄS MER:
Melker Rundén bevakar börs och ekonomi för NU.se.