Kardashians frossar på svensk glass i ny reklam

Med hjälp av familjen Kardshian storsatsar nu svenska glassföretaget Nick’s på den amerikanska marknaden. I ett klipp på Instagram testar Khloe Kardashian och Kris Jenner glass av det svenska märket. 
Vi är oerhört stolta och glada, säger Johanna Strand, global marknadschef på Nick’s. 

Nick’s grundades år 2017 och är ett svenskt företag som säljer glass och snacks utan tillsatt socker, gluten eller palmolja. År 2019 lanserades Nick’s på den amerikanska marknaden. Sedan dess har märktet lyckats klättra till nionde plats av de mest sålda glassmärket i landet. Nu storsatsar företaget genom att ta hjälp av mor och dotter, Kris Jenner och Khloé Kardashian, som räknas till två av världens största enteprenörer, influencers och tv-personligheter. 

I ett klipp på Instagram får Kholé och Kris testa ”Swedish style light ice” där alla smaker anspelar på de svenska arvet. I videon testar de även på att uttala vissa av glassmakerna på svenska, vilket går sådär. Samarbetet med Kholé och Kris kretsar kring “Sundae Funday”, där de med hjälp av Nick’s glass får skapa en egen sundae med märkets olika smaker.
–Karamell med K, såklart jag väljer den, säger Kris Jenner till kameran. 

Foto: Instagram @khloekardashian och @krisjenner

Nick’s grundades år 2017 och Niclas Luthman, Carl Bäcklund och Filip Naenfeldt med stöd av Kinnevik, Ambriosa Investments, Temasek, Nicoya och Brandbergs Gullspång Invest. De senaste kända siffrorna över företagets omsättning kommer ifrån 2022. Där kan man se hur omsättningen låg på 383,6 miljoner kronor, med en rörelseförlust på 261 kronor, skriver Breakit.

”Vi på Nick’s tycker att livet ska vara bådekul och härligt”, skriver Johanna Strand, global marknadshef på Nicks i ett pressmeddelande. ”Just därför är vi så oerhört glada och stolta över att ha lyckats teama upp med just Khloé Kardashian och momager Kris Jenner – de är en perfekt match för oss”

LÄS MER: