Resor ökade med 20 procent under Black Week

Under Black Week ökade försäljningen för resor med hela 20 procent jämfört med samma period förra året. Nu var det Gran Canaria, Malaga och Bangkok som flest bokade resor till.
– Vi ser en tydlig trend där allt fler svenskar väljer att boka sina resor när det finns kampanjerbjudanden från resebolagen, säger Tiyoneh Jah, PR- och kommunikationsansvarig på Ticket.

Förra veckan blev en succé för ressugna svenskar enligt ny statistik från resebyrån Ticket. I kombination med räntesänkningar, snöoväder och lockande rabatter slog många till under Black Week, vilket resulterade i en bokningsökning på 20 procent.

Tiyoneh Jag menar att detta visar hur mycket svenskarna gärna utnyttjar kampanjveckan och säkra lägre priser.
– Black Week har därför blivit en alltmer given period för att säkra resor inför nästa år, säger Tiyoneh Jah i ett pressmeddelande.

Kombinationen av räntesänkningar, snöoväder och lockande rabatter gjorde att många slog till och bokade resor under Black Week.

Statistiken visar att det framför allt var bokningar av reguljärflyg som ökade mest, sannolikt på grund av de attraktiva erbjudanden från många flygbolag. Resebolaget Ving är en av de som erbjöd ett flertal kampanjer för resor under Black Week.

Enligt reserådgivaren Emilia så var det mycket populärt bland köparna som kunde ta del av en rabattkod vid bokningstillfället.
– Rabattkoden kunde ge mellan 1000 till 2000 kronor rabatt på dessa resor, skriver hon i ett mejl till Nu.se.
LÄS MER: