Gekås Ullared var en av de butiker som inte erbjöd någon rabatt under förra veckans Black Week. Trots det ökade försäljningen med 40 procent, och anledningen är något intressant.
– Under fredagen hade vi en tillväxt på 40 procent, vilket är ganska galet, säger Patrik Levin, Gekås vd, till GP.
Stora röda prislappar kunde synas på reklamblad och i mobilen visade notiser överallt under förra veckans Black Week. Men en av de som inte erbjöd någon rabatt alls var Gekås Ullared. Trots det steg försäljningen kraftigt, och varuhuset ser ut att vara på väg mot sin bästa månad någonsin, rapporterar GP.
Försäljningen steg med 24 procent under veckan, med en rekordnotering på 40 procent under fredagen. Anledningen beror på enligt Patrik Levin en ökad försäljning av barnkläder och barnskor.
– Mycket av tillväxten är saker man behöver, som att barnen har växt ur sina vinterjackor, säger han till GP.
Han menar att de märker tydligt i försäljningen att hösten och vintern kom ganska sent till Sverige i år. Under höstlovet vecka 44 nådde varuhuset sin bästa försäljningsvecka hittills, vilket i samband med Black Week kan göra november 2024 till en rekordmånad för Gekås. Det i sin tur kan resultera i en bonus för de anställda, men det återstår att se, säger Patrik Levin.
LÄS MER:
Matilda Härviden studerar journalistik vid Södertörns Högskola.